Apakah CTR dalam "Yandex. Direct"? CTR

Isi kandungan:

Apakah CTR dalam "Yandex. Direct"? CTR
Apakah CTR dalam "Yandex. Direct"? CTR
Anonim

Mereka mengatakan pengiklanan adalah perniagaan yang sangat menguntungkan. Benar, ramai pemula boleh berhujah dengan ini. Belanjawan pengiklanan mereka meleleh di hadapan mata kita, terlanggar penunjuk yang tidak dapat difahami: CTR. Ternyata ini adalah faktor terpenting yang disertakan dalam algoritma untuk mengira kos setiap klik. Mari cuba cari apa CTR dalam Yandex. Direct dan cara berkawan dengannya. Persoalannya, menurut pakar, adalah global. Memahami faktor ini akan membolehkan anda menjimatkan banyak wang pada kempen pengiklanan dan memperoleh lebih banyak.

apa itu ctr dalam yandex direct
apa itu ctr dalam yandex direct

Beberapa perkataan tentang "Yandex. Direct"

Internet ialah platform paling popular untuk mengiklankan produk atau perkhidmatan anda. Terdapat banyak syarikat yang beroperasi di sini, intipatinya adalah untuk mengatur interaksi mereka yang ingin memberitahu diri mereka sendiri, dan juruweb,iaitu orang yang menyediakan ruang iklan mereka sendiri.

Enjin carian mempunyai peluang terbaik dalam perkara ini. Ini adalah perusahaan yang terlibat dalam penciptaan perisian khusus. Anda akan bertemu dengan mereka sepanjang masa apabila mencari maklumat.

"Yandex. Direct" ialah salah satu syarikat pengiklanan paling popular di Internet berbahasa Rusia. Ia dianjurkan berdasarkan perusahaan yang mencipta enjin carian dengan nama yang sama. "Yandex. Direct" menyediakan perkhidmatan kepada pengiklan dan pemilik tapak (juruweb). Yang pertama membelanjakan wang untuk mengisytiharkan diri mereka, yang kedua menerima sebahagian kecil daripada mereka kerana menyediakan tapak mereka sendiri.

Perkhidmatan yang menghubungkan mereka bersama-sama mengawal proses secara semula jadi. Dia perlu sentiasa mengekalkan keseimbangan antara iklan dan klik padanya. Jika tidak, kedua-dua pengiklan dan juruweb akan meninggalkannya. Ya, dan pelawat akan menganggap bahawa perkhidmatannya tidak berkualiti dan akan pergi ke enjin carian lain. Internet adalah kawasan yang sangat kompetitif. Sekarang setelah anda memahami topik yang sedang dibincangkan, anda boleh beralih kepada inti perkara itu. Jadi, apakah CTR dalam "Yandex. Direct"?

Latihan langsung Yandex
Latihan langsung Yandex

Peraturan

Anda perlu faham bahawa terdapat ramai orang yang terlibat dalam pengiklanan. Mereka menggunakan frasa utama yang sama, oleh itu, mereka bersaing antara satu sama lain. Dan Yandex. Direct bertindak sebagai pengadil. Latihan yang dianjurkan oleh syarikat memberikan beberapa maklumat tentang perkara ini, tetapi tidak mencukupi.

Matlamat "Yandex" ialahmendapatkan wang. Ia mewujudkan peraturan yang membolehkan setiap pengiklan mengambil sebanyak mungkin. Contohnya, kos setiap klik dalam Yandex. Direct mungkin berbeza-beza untuk iklan yang serupa. "Pengadil" bukan melihat pada jumlah yang anda bersetuju untuk membayar, tetapi pada maklum balas pengguna. Adalah lebih penting baginya bahawa orang mengklik pada iklan itu.

Jika anda memahami perkara ini, lebih mudah untuk mengetahui CTR dalam Yandex. Direct dan cara ia mempengaruhi belanjawan. Sekali lagi, syarikat tidak peduli berapa banyak wang yang anda sanggup berikan jika iklan itu kekok atau tidak menarik perhatian orang ramai. Dia berusaha untuk mendapatkan lebih banyak daripada semua orang, itulah makna aktivitinya.

CPC dalam Yandex Direct
CPC dalam Yandex Direct

Apakah itu CTR dalam "Yandex. Direct"

Sokongan teknikal menerangkan konsep ini dengan jelas. CTR (kadar klik lalu) ialah penunjuk kebolehklikan sepanduk atau iklan. Formula pengiraan termasuk dua penunjuk: bilangan klik dan tera. CTR ialah hasil bagi antara mereka. Iaitu, untuk mendapatkannya, anda perlu membahagikan klik dengan tera. Walau bagaimanapun, tidak semuanya begitu mudah.

Pertama, "Yandex" tidak mengira penunjuk ini dengan serta-merta. Apabila memilih iklan, dia pada mulanya menumpukan pada CTR yang diramalkan. Dan bagaimana "Yandex" menerima data ini - tiada siapa yang benar-benar memahami. Sokongan teknikal yang sama menjelaskan bahawa mereka dipandu oleh prestasi purata kempen pengiklanan serupa, dengan mengambil kira karma tapak (jika ada).

CTR sebenar mula dikira hanya selepas bilangan tera tertentu. Sebagai contoh, pada tahun 2016 sepatutnya tidak adakurang daripada 400. Harga satu klik dalam Yandex. Direct secara langsung bergantung pada penunjuk ini. Lebih kecil ia, lebih mahal tera iklan.

bagaimana untuk meningkatkan ctr
bagaimana untuk meningkatkan ctr

Logik untuk mengisih unit iklan

Mari kita lihat contoh yang menunjukkan cara CTR berfungsi. Kami mempunyai dua pengiklan. Seseorang sanggup membayar 20 rubel. untuk setiap tindakan pelanggan, yang kedua berasa kesal dengan dana tersebut. Dia menyatakan harga 10 rubel.

Kempen pengiklanan mereka telah berfungsi untuk seketika. Akibatnya, Yandex melihat bahawa yang pertama dalam seratus tera menerima 5 klik. CTR beliau ialah 5%. Pengiklan kedua melakukan kempen mereka dengan lebih baik. Dia menerima CTR untuk seratus tera yang sama - 15%. Syabas!

Dan apakah yang Yandex peroleh? Dari yang pertama: 20x5=100r. Dari yang kedua: 10x15 \u003d 150 rubel. Siapa yang lebih baik untuknya? Ini jelas kepada sesiapa sahaja, kerana iklan itu dipaparkan dalam bilangan kali yang sama. Tetapi daripada pengiklan yang lebih menjimatkan, tetapi rajin, Yandex mendapat lebih banyak. Ini bermakna dia tidak akan menipu diri sendiri, dia akan mengutamakan workaholic ini. Dan sebagai bonus - CPC yang lebih rendah.

Adakah CTR mempengaruhi belanjawan?

Pengiklan sentiasa cuba menyesuaikan diri dengan "Yandex. Direct". Latihan untuk mereka yang ingin memulakan perniagaan sendiri sedang dipertingkatkan. Untuk mencapai hasil dan tidak meletihkan, anda perlu berminat dengan produk baru, mengkaji pengalaman orang lain. Oleh itu, beberapa waktu lalu ternyata Yandex bertindak balas terhadap keseluruhan kempen pengiklanan, dan bukan kepada sepanduk tunggal. Dia menganalisis betapa teliti pakar itumengumpul kata kunci seperti yang digunakan semasa membuat iklan.

Selain itu, "Yandex" mengumpul maklumat tentang setiap nama domain. Jika ia tidak menguntungkan, maka mereka bercakap tentang "karma tapak". Ia menjejaskan hasil carian, oleh itu, meningkatkan kos setiap klik. Untuk mengetahui secara khusus sama ada terdapat sesuatu yang negatif tentang tapak anda, anda hanya boleh secara eksperimen. Anda perlu membuat dua iklan yang sama yang membawa kepada alamat yang berbeza. Pada harga yang ditawarkan oleh perkhidmatan, anda akan faham yang mana satu mempunyai sikap yang lebih baik.

ctr kadar klik lalu
ctr kadar klik lalu

Bagaimana untuk meningkatkan CTR?

Pakar mempunyai banyak pendapat tentang isu ini. Kebanyakan mereka cenderung untuk berfikir bahawa iklan harus diusahakan. Pertama, kumpulkan semua kunci yang mungkin. Yandex pasti akan menganalisis kualiti mereka apabila ia menyemak kempen anda. Lebih baik kata kunci, lebih rendah harganya. Pakar ini telah mengetahuinya dalam amalan.

Tempat kedua dalam peningkatan CTR adalah kepada iklan itu sendiri. Frasa utama hendaklah dalam tajuk dan teks. Anda perlu meletakkannya dalam petikan apabila anda membuat kempen. "Yandex" memahami tanda ini sebagai keinginan untuk mengiklankan dengan kejadian tepat perkataan. Dan ini menghapuskan tanggapan yang tidak perlu dan tidak sesuai. Oleh itu, tidak mengurangkan CTR.

Hentikan perkataan

Terdapat fungsi dalam perkhidmatan yang membolehkan anda tidak memaparkan iklan untuk pertanyaan tertentu. Mereka dipanggil perkataan berhenti. Sebagai contoh, anda ingin mengiklankan kot bulu. Sememangnya, semua permintaan dengan perkataan ini mesti dikira dan diterima pakai. Apabila anda mengumpul frasa utama,baca dengan teliti. Pasti akan ada "herring di bawah kot bulu" dan banyak lagi. Permintaan sedemikian, jika tidak diharamkan, akan mengurangkan kadar kami, meningkatkan kos keseluruhan kempen. Iaitu, apabila membuat pengiklanan, adalah paling penting untuk menggunakan frasa utama.

kadar klik lalu ctr
kadar klik lalu ctr

Pilihan khalayak

Juga satu perkara penting. "Yandex" memfokuskan pada frasa utama. Walau bagaimanapun, tidak semua orang yang menulis permintaan mempunyai wang atau keupayaan untuk membeli produk atau memesan perkhidmatan. Bahagian penonton ini harus dipotong. Untuk ini, terdapat lokasi mengikut umur, lokasi geografi. Anda tidak memerlukan orang dari Magadan untuk menonton iklan penjualan bunga di Y alta, bukan? Mereka masih tidak akan membelanjakan sesen pun untuk mereka, rakyat ini tidak mempunyai peluang sedemikian. Oleh itu, anda harus melihat sekali lagi dengan teliti kepada siapa anda menawarkan perkhidmatan anda. Buat potret bakal pembeli, dan fokus padanya. Kemudian "Yandex" akan menggembirakan anda dengan CTR yang besar, dan kempen itu sendiri - dengan pendapatan yang serius. Semoga berjaya!

Disyorkan: